zaaien en planten in volle grond

Ondanks de wel zeer zachte maand maart, heb ik mij toch kunnen beheersen om niet in de val te trappen om te vroeg te starten met zaaien en planten in de volle grond. De nachten kunnen immers nog verraderlijk koud zijn.

Vandaag ben ik dan toch eindelijk gestart. De vroege aardappelen (ras:biogold) zijn geplant. Ook de plantajuin zit sinds vandaag in de grond. Zoals elk jaar is dit een rode plantajuin. In mijn miniserre heb ik een tijdje geleden ajuin gezaaid, in de hoop deze binnen enkele weken te kunnen uitplanten. De zomerwortelen zijn gezaaid. Ik heb een rij met Amsterdamse bak en een rij met een kleurenmix gezaaid. Ook de spinazie (ras: Verdil) is gezaaid.

De komende dagen en weken zullen op moestuingebied nog vrij druk worden…

One thought on “zaaien en planten in volle grond

Geef een reactie

