het is weer begonnen

Vandaag is het tuinseizoen voor mij alvast begonnen. De eerste zaadjes zijn weer vol liefde aan de zorgvuldig gezeefde zaaigrond toevertrouwd. Met een beetje geluk en de beschutting van de miniserre zullen deze zaadjes weldra weer uitgroeien tot volwaardige plantjes, die na te zijn uitgeplant in de volle grond rustig maar gestaag verpoppen tot lekkere biogroenten om zich dan te onderwerpen aan mijn experimentele keukenescapades.

Het begin van het tuinseizoen, een mens zou er haast lyrisch van worden. Vandaag zijn de eerste experimenten gestart. Dankzij de miniserre kan ik iets vroeger zaaien dan anders. Het is de eerste keer dat ik in perspotjes zaai en dat ging eigenlijk vrij gemakkelijk. Zo zijn vandaag de eerste bloemkolen, spitskolen, broccoli’s en kropsla gezaaid.

Dit jaar ga ik ook eens experimenteren met het voorzaaien van ajuin. Het zaad is een mengeling van verschillende soorten (alle mogelijke kleuren en vormen). Afwachten dus wat dat gaat worden.

Hk heb ook al wat zaaigrond in een verwarmde bak gezet om morgen knolselder en bleekselder in te zaaien.

kolen in perspotjes

kolen in perspotjes

ajuin gezaaid

ajuin gezaaid

 

Geef een reactie

